Wapenverlof (nederlandse Wetgeving)
Gepost 18 juni 2006 - 07:30
Thanks. Brookie.
Gepost 20 juni 2006 - 03:30
M.
M.
D E R - W I N D H U N D
Top of the Food Chain...
Gepost 15 oktober 2006 - 02:17
Brochure Wapens en Munitie (PDF bestand!)
Staat van alles iets uitgebreider uitgelegd als in de WWM, zo ook de procedure van aanvraag evenals welk wapen nou onder welke categorie valt.
Circulaire Wapens en Munitie (PDF bestand!)
In iets minder simpele taal is dit de volledige WWM. Weet iemand of dit de meest recente versie is?
Gepost 19 oktober 2006 - 12:02
ik werd gevraagd of ik alsjeblieft met de uitspraak over mijn duitse deact PPSH (dus fout!) naar het bureau kon komen, want ze wisten het ook niet meer...
wat waren ze verbaasd dat de rechter had gezegd dat ik het ding terug mocht hebben mits ik het door een erkenning houder NL onklaar liet maken, waar geen enkele erkenninghouder aan wilde omdat ik geen verlof had...
dus heb ik het wapen bij een bevriende agent op zijn verlof laten bijschrijven en hij beheert het nu..
BBD
Trophy Room:
Niet jouw humor, welkom op de wereld...
er bestaan ook andere smaken dan die van jouw (Sjors-Sjors)
ASHIKAGA PRODUCTIONDESIGN
Gepost 07 mei 2008 - 03:36
klopt dat?
want ik kom wel eens geweren tegen die onklaar zijn gemaakt maar er staat bij dat ze alleen verkocht worden met verlof.
(beetje verwarrend)
MVG
Gepost 07 mei 2008 - 05:08
Gepost 13 mei 2008 - 01:01
Hoe gaat deze adreswijziging in zijn werk bij de Politie? Kan ik gewoon langs het locale kantoor met mijn vergunning met het nieuwe adres of is hier een speciaal formulier voor nodig?
Kan er bar weinig over vinden zo snel.
Gepost 13 mei 2008 - 06:08
Hoe gaat deze adreswijziging in zijn werk bij de Politie? Kan ik gewoon langs het locale kantoor met mijn vergunning met het nieuwe adres of is hier een speciaal formulier voor nodig?
Kan er bar weinig over vinden zo snel.
Als je binnen hetzelfde gebied blijft dan krijg je een uitnodiging van bijzondere wetten weet ik. Ga je in een ander gebied wonen dan denk ik dat je dit bij bijzondere wetten aan moet gaan geven. Misschien is het zo dat je alsnog een brief krijgt.
Gepost 13 mei 2008 - 10:04
Zelf een belletje plegen naar BW zal geen probleem zijn lijkt me.
Gepost 28 mei 2008 - 09:12
Weet een van jullie misschien hoe dat zit met messen en andere "accesoires" (boksbeugels en dat soort zooi) ?
Mij gaat t meer om de messen maar ik dacht dat boksbeugels niet mochten ofzo maar toch zie ik er mensen mee lopen op evenementen vandaar
Gepost 01 juni 2008 - 02:51
de gewone 'blanke wapens' mag je vrij in je verzameling hebben. (boven 18)
op een evenement heb je er volgens mij wel een vrijstelling voor nodig. maar die zal samenvallen met die voor je wapen??
Demyan Irmanevitch Fiselyenov
Gepost 05 juni 2008 - 07:20
Is het legaal om een volgens de Nederlandse wet onklaar gemaakt wapen (Mosin Nagant M1891 van Hes van Zweeden) aan iemand uit België te verkopen? Of heeft hij hiervoor per sé een stempel/cartouche nodig op het wapen van de proefbank van Luik?
Gepost 05 juni 2008 - 08:12
In hoeverre Hes van Zweeden als firma dat kan regelen weet ik niet maar ik denk dat ze heus ook internationaal werken.
BBD
Trophy Room:
Niet jouw humor, welkom op de wereld...
er bestaan ook andere smaken dan die van jouw (Sjors-Sjors)
ASHIKAGA PRODUCTIONDESIGN
Gepost 05 juni 2008 - 06:20
In afwachting van zijn uitsluitende antwoord verblijven wij.
Gepost 07 juni 2008 - 08:50
Greetz, Ronald
Zelfs als het, omwille van de nieuwe wapenwet, een wapen is dat vrij te houden is?
Blackadder - Ask any of the men who they would rather meet Captain Flashheart or the bloke who cleans out the lavatories in Aberdeen and they go for Wee Jock Po-Pong McPlop every time.
Gepost 08 juni 2008 - 09:03

Log in
Registreer
Help

Multi quote