2009 Bastogne Historical Walk
Gepost 14 juli 2009 - 12:34
Voila, na een goede voorbereiding en planning, kan ik jullie meedelen dat de Bastogne Historical Perimeter Walk 2009 op zaterdag 12 december 2009 zal plaatsvinden.
We hebben 4 routes (8 - 12 - 16 - 23 Km) vastgelegd en zitten in de sector Sibret/Assenois/Bastogne, waar we de 65ste verjaardag van de Battle of the Bulge en de "doorbraak" zullen herdenken.
We willen dit jaar een betere coordinatie met de re-enactors, die een sleutelrol zullen spelen bij de mars. Daarvoor is er de uitnodiging...
Ik heb al aardig wat uitnodigingen gestuurd naar de meeste clubs. Moest je vereniging nog geen gekregen hebben, gelieve me dan ASAP te contacteren op patrickbrion@hotmail.com
De vernieuwde website www.bastognehistoricalwalk.be zal eind juli operationeel zijn.
Daar zullen dan, in vier talen, de nodige info qua inschrijvingen te bekijken zijn.
Ik kan jullie ook vertellen dat we organisatorisch aardig wat ervaring hebben gekregen (de meeste, die me kennen, weten dat al...) dus join us in supporting the 65th.
Concreet heeft Bastogne zelf nog geen "grote" plannen, maar we hebben besloten door te werken en niet te wachten tot er iets gebeurt...
Groeten,
Patrick
Gepost 19 juli 2009 - 03:08
Zijn de routes al bekend op kaart?
Wij willen graag langs één van die routes onze tenten opslaan.
Mvg,
Mathew
Voila, na een goede voorbereiding en planning, kan ik jullie meedelen dat de Bastogne Historical Perimeter Walk 2009 op zaterdag 12 december 2009 zal plaatsvinden.
We hebben 4 routes (8 - 12 - 16 - 23 Km) vastgelegd en zitten in de sector Sibret/Assenois/Bastogne, waar we de 65ste verjaardag van de Battle of the Bulge en de "doorbraak" zullen herdenken.
We willen dit jaar een betere coordinatie met de re-enactors, die een sleutelrol zullen spelen bij de mars. Daarvoor is er de uitnodiging...
Ik heb al aardig wat uitnodigingen gestuurd naar de meeste clubs. Moest je vereniging nog geen gekregen hebben, gelieve me dan ASAP te contacteren op patrickbrion@hotmail.com
De vernieuwde website www.bastognehistoricalwalk.be zal eind juli operationeel zijn.
Daar zullen dan, in vier talen, de nodige info qua inschrijvingen te bekijken zijn.
Ik kan jullie ook vertellen dat we organisatorisch aardig wat ervaring hebben gekregen (de meeste, die me kennen, weten dat al...) dus join us in supporting the 65th.
Concreet heeft Bastogne zelf nog geen "grote" plannen, maar we hebben besloten door te werken en niet te wachten tot er iets gebeurt...
Groeten,
Patrick
Gepost 19 juli 2009 - 07:14
De routes zijn inderdaad bekend. We willen wel een goede coördinatie met alle groepen, die de mars willen steunen met een kamp of display of de wandelroutes.
Als je als groep interese hebt dit te doen, kun je me gerust emailen.
Hier is ook al de info voor de mars, dus doorsturen naar iedereen... Zie http://s946.photobuc...1/PatrickBrion/
Groeten,
Patrick
Gepost 20 juli 2009 - 06:24
Wij doen dit al zo'n 4 jaar, U hebt zelfs een fotoreportage van ons gemaakt twee jaar geleden.
Normaal krijgen wij info van Laurent Olivier, maar dan weten wij altijd alles op het laatste moment.
Vorig jaar is de route zelfs aangepast, en kwamen de wandelaars niet langs onze stand.
Ze hadden mij zelfs vergeten te waarschuwen anders hadden wij nog op het laatste moment kunnen verhuizen.
Wij, dus onze groep zijn de 2 AD uit As, Limburg. website: www.2ad-vzw.be
U mag mij als contactpersoon vermelden: mathieuthijs@telenet.be
Hopelijk op een betere en vluggere info dan voorafgaande jaren.
Mvg,
Mathieu Thijs.
De routes zijn inderdaad bekend. We willen wel een goede coördinatie met alle groepen, die de mars willen steunen met een kamp of display of de wandelroutes.
Als je als groep interese hebt dit te doen, kun je me gerust emailen.
Hier is ook al de info voor de mars, dus doorsturen naar iedereen... Zie http://s946.photobuc...1/PatrickBrion/
Groeten,
Patrick
Gepost 21 juli 2009 - 11:37
Wij doen dit al zo'n 4 jaar, U hebt zelfs een fotoreportage van ons gemaakt twee jaar geleden.
Normaal krijgen wij info van Laurent Olivier, maar dan weten wij altijd alles op het laatste moment.
Vorig jaar is de route zelfs aangepast, en kwamen de wandelaars niet langs onze stand.
Ze hadden mij zelfs vergeten te waarschuwen anders hadden wij nog op het laatste moment kunnen verhuizen.
Wij, dus onze groep zijn de 2 AD uit As, Limburg. website: www.2ad-vzw.be
U mag mij als contactpersoon vermelden: mathieuthijs@telenet.be
Hopelijk op een betere en vluggere info dan voorafgaande jaren.
Mvg,
Mathieu Thijs.
Beste Mathieu,
Aha, de eurocent is gevallen
De info zal dt jaar niet langer van hem komen. Ik ben verantwoordelijk voor de coordinatie met de groepen en we willen vooral een voorafgaande goede planning, degelijke organisatie, want we beseffen dat jullie een sleutelrol spelen in de mars. De tijd van favoritisme is voorbij. Er zullen ook terug DE re-enactors (met duidelijke afspraken) aanwezig zijn, want in de voorbije jaren hebben ze duidelijk getoond dat ze degelijk werk leveren, zoals menig geallieerde groepen.
Je staat bij mij als POC voor je groep en krijgt de info nog vandaag!
Groeten,
Patrick
Gepost 13 augustus 2009 - 03:01
Kom niet verder dan de voor pagina.
Dank,
Sjoerd
Leverancier van reproductie uniformen, uitrusting en insignes.
Kijk eens op Der Panzerknacker
Gepost 19 september 2009 - 09:52
Groeten,
Patrick
Hi,
There remain 2 months and 20 days...
Gepost 19 september 2009 - 08:07
Gepost 21 september 2009 - 06:14
Ik ben zojuist lid geworden van dit forum en kwam deze thread tegen. Zelf ben ik lid van een beginnend re-enactment groepje bestaande uit Belgen en Nederlanders. Wij hebben zojuist meegedaan aan de herdenkingen rondom Market Garden. Nu leek het ons ook leuk om mee te doen aan deze historical walk. Moeten wij als re-enactors ons ergens anders aanmelden of voldoet de standaard aanmelding?
Groet,
Roel
Gepost 22 september 2009 - 07:04
Ik ben zojuist lid geworden van dit forum en kwam deze thread tegen. Zelf ben ik lid van een beginnend re-enactment groepje bestaande uit Belgen en Nederlanders. Wij hebben zojuist meegedaan aan de herdenkingen rondom Market Garden. Nu leek het ons ook leuk om mee te doen aan deze historical walk. Moeten wij als re-enactors ons ergens anders aanmelden of voldoet de standaard aanmelding?
Groet,
Roel
Hi Roel en Ronny
Je kunt me contacteren op patrickbrion@hotmail.com. Ik geef de info dan door.
Groeten,
Patrick
Gepost 22 september 2009 - 07:05
Gepost 10 oktober 2009 - 07:15
http://www.youtube.c...h?v=8dligSuEfYU
Hans
Gepost 10 oktober 2009 - 09:39
Groet,
Roel
Roel,
Kun je wat meer informatie doorgeven over je groepje. Ik was ook in Oosterbeek dit jaar als glider -inf.. Lijkt me leuk om nog een laatste evenement te beleven aan het eind van het jaar. Vwb een groep ben ik nog zoekende, maar wie weet. Kom uit Zuid-limburg, dus in die hoek zoek ik ' aansluiting' .
Peter.
Gepost 14 oktober 2009 - 07:47
Kun je wat meer informatie doorgeven over je groepje. Ik was ook in Oosterbeek dit jaar als glider -inf.. Lijkt me leuk om nog een laatste evenement te beleven aan het eind van het jaar. Vwb een groep ben ik nog zoekende, maar wie weet. Kom uit Zuid-limburg, dus in die hoek zoek ik ' aansluiting' .
Peter.
Mannen,
aansluiting in Zuid-limburg: check www.replacements.nl en stuur gerust een mailtje...
Gepost 19 oktober 2009 - 12:35
De Britse werkgroep van de BLHA zal weer traditioneel aan deze wandeling meedoen. Wie ook in het Brits (of Canadees, Belgisch, Schots, etc.) meewandelt en zin heeft om bij ons aan te pikken kan dat. We vertrekken om 09:00 uur aan het Centre Sportif.
Cheers,
Dirk
Founding member of Belgian Living History Association vzw.

Log in
Registreer
Help

Multi quote