Ik zag op het internet foto´s van zuid Koreaanse soldaten tijdens de oorlog in Korea in SS 44 dot camo jasjes en las dat ook de het franse leger Duitse spullen door gebruikte. Het schijnt ook dat in het begin van Vietnam toen de Amerikanen er officieel nog niet zaten er Duitse wapens werden gebruikt. Ik hoorde/las ook dat de Nederlanders die voor de Duitsers vochten in wo2 hun burger schap terug konden verdienen door in Nederlands Indie en later 2 jaar in Korea konden vechten het was dit of krijgsgevangenschap. Weet iemand hier meer over?
http://qmd1.hihome.com/klo05.jpg
http://www.usmilitar...=post&id=136670
mvg,
LJO
Pagina 1 van 1
Ex Duitse Soldaten En Uitrusting In Dienst Van Het Westen Na Wo2
Gepost 08 mei 2012 - 07:45
VHM - American patrol
"Say what you will, nothing can make a complete soldier except battle experience."
-Ernie Pyle
"He is prehaps more aptly pictured as an exhausted, unshaven, misrable, dog-faced foot soldier who crawls face down on his belly in the mud and eats with his hands and whose chief recreation is reading news paper headlines about the more glamorous branches of the service."
-foot soldier Roscoe C. Blunt Jr. on the GI
"Say what you will, nothing can make a complete soldier except battle experience."
-Ernie Pyle
"He is prehaps more aptly pictured as an exhausted, unshaven, misrable, dog-faced foot soldier who crawls face down on his belly in the mud and eats with his hands and whose chief recreation is reading news paper headlines about the more glamorous branches of the service."
Gepost 08 mei 2012 - 08:56
Interessante foto's! Een groot aantal Nederlanders die in Duitse dienst hebben gevochten kregen in de internatiekampen de keuze om zich vrijwillig te melden voor Indië en later Korea, om zo hun burgerschap weer terug te verdienen. Zoek even rond op dit forum, indertijd heb ik daar ook al een paar posts aan besteed met wat extra info. Leuke anekdote was dat die jongens veelal eruit te pikken waren door de manier waarop zij salueerden...met het klakken van de hakken erbij
Gepost 08 mei 2012 - 10:15
De jasjes die op de foto's worden gedragen zijn geen drillich-modellen. Op foto 2 is dit goed te zien. De vlekken bijvoorbeeld zijn ietsje groter. De stof is gewone, ietwat steviger, katoen. Jaren geleden heb ik een jasje weten uit te halen op een zolder in Zuid-Duitsland. De knopen zijn van bakeliet. Weer een paar jaar later dook opeens in Belgie een broek op, totaal ongestempeld. De opdruk van jas en broek zijn nagenoeg identiek. schijnbaar waren er genoeg buitgemaakt om te verschepen naar het Verre Oosten. Van het reguliere Franse leger in Indo-china is bekend dat ze veel gebruik maakten van omgebouwd ss-tarn materiaal . Het Franse tijdschrift 'Militaria'heeft in diverse artikelen hierbij stil gestaan.
P.
P.
Gepost 08 mei 2012 - 10:23
Naar verluidt hebben de Fransen 12 standaard SdKfz.251/D's + 6 (of 8) 251/D's met een 75mm kanon naar Indo-China verscheept.

Ook de Nederlandse krijgsmacht in Nederlands-Indië heeft tussen 1945 en 1950 Duits materiaal gebruikt; voornamelijk tropenhemden en DAK-jasjes en ook wapens, maar dit was wel op (soms zeer) beperkte schaal.

Ook de Nederlandse krijgsmacht in Nederlands-Indië heeft tussen 1945 en 1950 Duits materiaal gebruikt; voornamelijk tropenhemden en DAK-jasjes en ook wapens, maar dit was wel op (soms zeer) beperkte schaal.
Money can't buy happiness -- but somehow it's more comfortable to cry in a Corvette than in a Yugo.

http://hetvergetenleger.jouwweb.nl

http://hetvergetenleger.jouwweb.nl
Gepost 09 mei 2012 - 08:47
bedankt voor alle informatie.
Ik las vandaag dat er iemand in amerika in het depot van een national guard eenheid ook eens een aantal ss uniformen vond. die waren ook gebruikt na wo2.
De uniformen die de koreanen kregen van amerikaanse instructeurs in het begin van de oorlog hadden de adelaar met kruis nog op de mouw.
Eerst vond men dit vreemd maar de instucteurs zeiden dat het het symbool was van elite speciale eenheden dus droegen de koreanen het met tots.
toch wel vreemd vrij kort na de oorlog.
mvg,
LJO
Ik las vandaag dat er iemand in amerika in het depot van een national guard eenheid ook eens een aantal ss uniformen vond. die waren ook gebruikt na wo2.
De uniformen die de koreanen kregen van amerikaanse instructeurs in het begin van de oorlog hadden de adelaar met kruis nog op de mouw.
Eerst vond men dit vreemd maar de instucteurs zeiden dat het het symbool was van elite speciale eenheden dus droegen de koreanen het met tots.
mvg,
LJO
VHM - American patrol
-Ernie Pyle
-Ernie Pyle
Gepost 17 mei 2012 - 05:49
L.J.O, op 09 mei 2012 - 09:47 , zei:
bedankt voor alle informatie.
mvg,
LJO
mvg,
LJO
Nooit geweten,bedankt daarvoor
Misschien hadden die amerikanen een grote opslag opgerold vol met erbsentarn,
en ff doorgestoken naar die koreanen.
Mij verbaasd het ook dat inderdaad 'tweety' erop staat...(lijkt op de late
geborduurde vogel die je heel vaak zag op erbsentarn)...
Pagina 1 van 1

Log in
Registreer
Help 

Multi quote