Verbetert een algemeen begrip van de Amerikaanse geschiedenis de studieresultaten?

forum

Verbetert een algemeen begrip van de Amerikaanse geschiedenis de studieresultaten?

In dit onderzoek werd nagegaan hoe een hoger kennisniveau over een bepaald onderwerp van invloed kan zijn op het zoeken naar primaire informatie over dit onderwerp in een traditionele bibliotheek. Er werd vastgesteld dat gebruikers met een hoger kennisniveau ook meer geavanceerde zoekformaten gebruiken, zoals meer algemene en minder specifieke zoekopdrachten, dan gebruikers met een lager kennisniveau. Bovendien werd vastgesteld dat gebruikers met een hoger niveau van waargenomen kennis vaker en langer zoeken naar dezelfde soorten informatie als gebruikers met een lager kennisniveau. Het artikel suggereert verder dat deze verschillen in hoe we zoeken en het internet gebruiken een significante impact kunnen hebben op het onderwijs van de Amerikaanse geschiedenis.

knowledge

Om de hypothese te testen dat een hoger niveau van waargenomen kennis over de Amerikaanse geschiedenis van invloed is op het bestuderen ervan, onderzochten onderzoekers twee groepen leerlingen. De ene groep kreeg les in algemene kennis over de Amerikaanse geschiedenis op middelbare schoolniveau en de andere groep kreeg les in onderwerpen uit het AP-examen (AP English fluency) als hun primaire lesmateriaal over de Amerikaanse geschiedenis. De resultaten toonden aan dat, hoewel degenen die algemene kennis over de Amerikaanse geschiedenis kregen, vergelijkbare zoekpatronen hadden, zij aanzienlijk beter presteerden op de examens.

In termen van hoe deze kennis kan worden gebruikt in het onderwijs van de Amerikaanse geschiedenis, suggereert Garth dat een hoger niveau van waargenomen onderwerpkennis nuttig zou kunnen zijn voor het motiveren van universiteitsstudenten om zich bezig te houden met meer diepgaand onderzoek en analyse van materiaal uit primaire bronnen. Hij suggereert ook dat hogescholen zouden kunnen overwegen om een onderdeel aan hun cursussen toe te voegen met de naam "Domain Knowledge Experience" (DKSE), die hogeschoolstudenten naar externe websites leidt voor basisinformatie op korte termijn over onderwerpen die niet in de les worden behandeld. DKSE kan ook nuttig zijn om interdisciplinair onderzoek te vergemakkelijken. Ten slotte wordt voorgesteld dat geschiedenisleraren niet alleen algemene onderwerpen in hun lessen opnemen, maar ook individuele studenten gerichte training aanbieden om hun kennis van het onderwerp, hun vaardigheden om problemen op te lossen en hun analytisch vermogen te verbeteren. Een dergelijke opleiding zou kunnen worden gebaseerd op hun individuele behoefte aan kennis of zij zouden kunnen leren door middel van zelfstudie. Het doel is om een "goed geïnformeerde bevolking" te creëren met informatie die voor hen beschikbaar is wanneer ze die nodig hebben.

Contact